Комплекс за младежи „Здравей“ и Младежка къща “Тимок” са наследници на първия социален център, който КОНКОРДИЯ отваря в страната преди повече от 15 години - това е социален и младежки център „Св. Константин”- комплекс от социални услуги в подкрепа на деца и младежи от рискови групи. От тогава в тях ние предоставяме подслон, консултативна помощ за професионално ориентиране, търсене и намиране на работа, достъп до здравни грижи и психологическа подкрепа.
Като професионалисти, ние не искаме да спираме да се развиваме, да отговаряме още по-адекватно на нуждите на нашите потребители и да ставаме все по-добри в работата си. Затова търсим и специалист, който да изготви външна оценка на социалните услуги, предоставяни от Комплекс за младежи „Здравей“ и Младежка къща „Тимок“, за да може да отговорим по-добре на нуждите на младежите в риск.
А ето и техническото задание:
1. ВЪВЕДЕНИЕ
Фондация КОНКОРДИЯ България е част от мрежата на организацията в обществена полза с обществено полезна дейност в България, Румъния, Република Молдова, Австрия, и административни офиси в Австрия, Германия и Швейцария.
Първият проект на фондацията в България се реализира през 2008 г. в рамките на Социален и младежки център „Св. Константин”- комплекс от социални услуги в подкрепа на деца и младежи от рискови групи. Социалният център и до днес продължава да е основната сграда, където се помещават част от нашите услуги и офиси. През 2019 г. открихме Семеен център „Посока“ (ЦРДУ) в Орландовци, където работим с деца и семейства.
През 2020 г. поставихме начало и на първата ни социална услуга извън столицата - Семеен център в с.Малки Искър, където предлагаме подкрепа на деца и семейства от близките изолирани селски общности.
Днес фондация КОНКОРДИЯ България управлява дневни и резидентни социални услуги, които подкрепят деца, младежи, семейства и общности в нужда по пътя към независимия живот.
2. ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ ЗА КОМПЛЕКС ЗА МЛАДЕЖИ „ЗДРАВЕЙ“ И МЛАДЕЖКА КЪЩА „ТИМОК“
Комплекс за младежи „Здравей“ и Къща за младежи „Тимок“ към фондация „КОНКОРДИЯ България” е комплекс от социални услуги, управлявани в столичния квартал „Хаджи Димитър”. Основен приоритет на работата на екипа е осигуряването на подслон на лица в риск, трудово консултиране, административна, психологическа и съдействие за достъп до здравни грижи/ здравна подкрепа. Крайната цел е младежите да се реинтегрират и да успеят да водят независим живот. В Центъра се предоставят следните социални услуги: Информиране и консултиране, Застъпничество и посредничество, Терапия и рехабилитация, Обучение за придобиване на умения и Осигуряване на подслон.
Целева група, с която работи Центъра са младежи от възрастовата група 18-35 години, живеещи в условията на бедност, с леки умствени и/или физически увреждания, както и такива, които са отпаднали от системата на образованието и се нуждаят от социална (ре)интеграция.
От основаването на Центъра от Фондация Конкордия до сега, потребителите са винаги повече от капацитета, но в последните месеци се наблюдава увеличаване на броя на младежи с психични проблеми, жени, които често са жертви на насилие и експлоатация. Също така има трудности с целеполагането и последователната работа за постигане на поставените цели. Много често младежите не са мотивирани и отговорни, не полагат целенасочени усилия за решаване на проблеми и не постигат устойчиви резултати, които да доведат до трайно решаване на битови, трудови и емоционални проблеми. Особено в областта на професионалното развитие се наблюдава невъзможност да се задържи работното място за повече от месец, което води до финансова несигурност и отново до появата на риск от социално изключване.
Подслонът е с капацитет 13 места. Услугите се предоставят краткосрочно – за период до 3 месеца. Определянето на срока се базира на оценка на индивидуалните потребности на клиента, както и на плана за грижа.
Капацитет на консултативните услуги: (младежи, които не ползват настаняване) е 40 младежи.
Къщата за младежи е с капацитет 4 места. Услугата се предлага дългосрочно за 1 година. Определянето на срока се базира на оценка на индивидуалните потребности на младежа, както и на плана за подкрепа.
3. ЦЕЛ И ОБОСНОВКА НА ОЦЕНЯВАНЕТО
Основна цел на заданието
Да се извърши цялостен преглед и анализ на социалните услуги, предоставяни Комплекс за младежи „Здравей“ и Къща за младежи „Тимок“ и до каква степен те отговарят на потребностите от социални услуги в Столична община.
Специфични цели на заданието
Да се изследва:
1.1. Потребностите от социални услуги за младежи в риск на територията на Столична община;
1.2. Доколко социалните услуги, предоставяни в Комплекс за младежи „Здравей“ и Младежка къща „Тимок“ отговарят на тези потребности и кои не успяват да удовлетворят? Как услугите могат да бъдат адаптирани, за да отговорят на потребностите в най-голяма степен? Какъв е потенциалът Центърът да допълва и съвместно да предоставя услуги с други звена и доставчици?
1.3. Съществуват ли и какви са потребностите от социални услуги за младежи в риск, които не са удовлетворени от Общината и/или други доставчици на територията на Столична община;
1.4 Идентифициране на нуждата от нова социална услуга. Дали е необходима и каква да бъде, според нуждите на младежите.
1.5. Анализ на ЧР на Центъра – области на компетенции и силни страни, и доколко те съответстват на оценените потребности от социални услуги;
1.6. Разпознаваемост на Комплекс за младежи „Здравей“ и Младежка къща „Тимок“ сред заинтересованите страни;
Оценяването да даде препоръки към:
- Развитие на Центъра и услугите към целевите групи
- Идентифициране на потребностите на младежите, които не се удовлетворяват от наличните към момента дейности
- Необходимостта за откриване на допълнителна социална услуга и нейният фокус;
- Управлението на случай, от гледна точка измерване ефекта от работата;
- Развитие на персонала на Центъра – обучения и методическа подкрепа;
- Подобряване на комуникацията на Центъра и Организацията с потребителите и заинтерсованите страни.
4. УЧАСТНИЦИ В ОЦЕНЯВАНЕТО
Основни участници в оценяването са всички заинтересовани страни от работата на Центъра:
- Младежи, клиенти на центъра, както и младежи, клиенти на други услуги в общността в София;
- Екипът на Центърa
- Членове на екипа на Фондация КОНКОРДИЯ България
- ДСП на територията на Столична община
- Столична община
- Партньори – доставчици на социални услуги, училища, детски градини др.
5. ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРОВЕДЕНОТО ОЦЕНЯВАНЕ
Изготвен доклад, който включва:
- метод и начин на проведеното наблюдение и оценка
- резултати от проведеното изследване, спрямо формулираните подцели на заданието
- препоръки, съобразно формулираните цели на настоящото задание
6. КОМПЕТЕНЦИИ, УМЕНИЯ И ОПИТ НА ИЗПЪЛНИТЕЛИТЕ
От изпълнителите се очаква да имат следните компетенции, умения и опит:
- Познаване и разпознаване на водещи съвременни политики и практики в развитието на услуги за младежи
- Да познават системата за социално подпомагане в България
- Да познават действащата нормативна уредба в областта на работата с младежи в риск
- Знания и опит в развитие и на центрове за социални услуги, базирани в общността
- Знания и опит в подготовка и извършване на наблюдение и оценка на услуги в общността за младежи
- Комуникативни умения
- Консултативни умения
- Аналитични умения
7. ВРЕМЕВИ ОБХВАТ НА ЗАДАНИЕТО
Очаква се оценяването да се извърши в периода 10.2024 – 11.2024 г. Финалният доклад от изследването следва да бъде предоставен не по-късно от 30.11.2024 г.
8. УПРАВЛЕНИЕ
Изпълнителите ще работят под ръководството на Григор Стоянов, Ръководител на Комплекс за младежи „Здравей“, Фондация КОНКОРДИЯ България.
9. ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПО ТЕХНИЧЕСКОТО ЗАДАНИЕ
Краен срок за подаване на предложения 26 септември 2024г. на и-мейл grigor.stoyanov@concordia.bg
Лице за контакт: Григор Стоянов, Ръководител на Комплекс за младежи „Здравей“, grigor.stoyanov@concordia.bg
10. ОБХВАТ НА ПРЕДЛОЖЕНИЕТО ПО ТЕХНИЧЕСКОТО ЗАДАНИЕ
Предложението по техническото задание не се изчерпва, но задължително съдържа:
- Представяне на екипа
- План за оценяването
- Подходи и методи, които ще се използват
- Срокове
- Ценова оферта